Je was erbij > Overzicht

Kottens Motorsport in TAC Rally - Nieuwpoort - 09/04/2006

Tac Rally 2006
Arnel Calcoen – Martin Prestage Cortina Lotus MK I 1964
6 de Historic en Klasse overwinning 1 ste Klasse H B3.

Voor de eigenlijke wedstrijd begon kon Martin Prestage onmogelijk aanwezig zijn voor de verkenningen. Door beroepsredenen zat hij vrijdagavond nog in Polen.Dus moest ik beroep doen op Joris Erard om hem te vervangen,iets wat hij met veel entoesiaisme deed. Vrijdagavond ving ik een berichtje omstreeks 20 u 40 dat Prestage juist op het vliegtuig richting Brussel was gestapt. Zaterdag morgen begon al om 4u45 op en richting Tielt om 7 u was iedereen op post ook Martin met kleine oogjes.Toen we de intercom Peltor testen bleek deze niet te werken alles geprobeerd doch deze was stuk,vlug een nieuwe besteld bij Caen en gemonteerd zodat de eerste stress weg was.

Voor de start van Kp 1 waren de nieuwe Kumho’s ook nog niet op temperatuur en goed opwarmen hadden ze gezegd,k’ had enkel de donderdag een stel ingereden en wat een verschil tegen over vroeger.

We draaiden een 6.56 goed voor een 56 ste tijd en we waren 16 tellen sneller dan de Kurt Vanderspinnen.Op de Ondank 6 sneller maar Kurt viel uit met motorproblemen na de eerste ronde begon het zwart te worden van uit de kustzone, We besloten om de nieuwe Kumho’s die waren gesneden naar regenband te gebruiken en dit bleek de juiste gok want aan de start van Schuiverskapelle gingen de hemelsluizen open en testen we de Kumho regenbanden het was niet secuur en vooral op de gladde tarmac maar het lukte heel goed we hadden grip en goede remzones.

Toen we op de KP Ondank op het vettige parkoer glibberig gedeelte reden draaiden we mee met de Beauprez 6.04 wij 6.06 en Prunel en Vantieghem 6.09 we waren zelfs s 4 sneller dan Duquesme met de BMW M3.

Het ergste moest nog komen net voor de start van de KP Oosthoek begon het te regenen en hagelstenen,we waren net getart de eerste 90° gingen we al bijna rechtdoor banden ijskoud 300 m verder remzone gemist en rechtdoor qua planning en boven reden we op de hagelstenen Yves Bruneel kwam ons vragen of we ook warm hadden gekregen…en of.

Na de 2 de ronde begon we tempo te rijden, we kwamen we nog in de problemen door te couperen iets wat een groot probleem wordt met deze auto, de ophanging rotulen zitten met de moer naar de onderkant dus niet zoals de hedendaagse wagens naar boven toe en telkens je de koord in duikt is het prijs en raak je het beton ,niet gezond voor de ophanging.

De laatste ronde kregen we nogmaals warm toen de inlaatcollecteur doorbrak en we een nood oplossing moesten bedenken om niet op te geven .In allerijl werd een beugel rond de wagen de maakt opdat deze niet zou afbreken.Toen we de aan de finisch van de voorlaatste Kp kwamen lagen we plat links achter vlug het wiel verwisseld en de Poelberg en de buit was binnen 1 ste klasse H B 3wat goed is en vooral lof aan CK Tyers voor de bijstand en hulp met de Kumho’s.

Bedankt aan Tom, Lux en Dieter en Stefaan Vlaminck en onze bezoeker Stefaan Stouf.

Ook jouw informatie is hier welkom, zolang het maar betrekking heeft op (een aspect van) de Westhoek.

Enkele voorbeelden:

  • Jullie organiseren of bezoeken een rommelmarkt, een tentoonstelling, ...
  • Jullie voeren een protestactie voor meer fietspaden in uw gemeente
  • Jullie bedrijf hield een opendeurdag
  • Jullie vereniging organiseert een groot evenement
  • Je grootmoeder wordt 100 jaar
  • Je huwt
  • Je ouders vieren hun huwelijksjubileum
  • Julle krijgen een kindje of een tweeling
  • ...

Foto's en een korte begeleidende tekst kun je steeds doorsturen naar info@westhoek.be

Technische vereisten:

  • foto's: apart doorsturen in gif- of jpg-formaat (max. 400 pixels breed)
  • naam van de fotograaf of auteursrechthebbende van het beeldmateriaal
  • tekst : in je mailbericht of een Word-document

Foto's en teksten die niet voldoen aan deze voorwaarden zullen systematisch geweigerd worden.