Je was erbij > Overzicht

Kottens Motorsport winnen opnieuw met Stefaan Stouf- Frank Blondeel de T.A.C Historic Rally 2005 - Nieuwpoort - 03/04/2005

Opnieuw en met een voorsprong van bijna 7 minuten hebben Stefaan Stouf en bij rijder Frank Blondeel de TAC Historic gewonnen. 24 Team ’s kwamen er aan de start van de 2 de Historic Rally tellend voor het kampioenschap van Belgie namelijk de TAC rally ver reden in en om Tielt. Kottens motorsport bracht 2 wagens aan de start Stouf –Blondeel en A.Calcoen-M. Prestage met Escort en Cortina Lotus.

Op de eerste proef van de KP Zoning was Goudezeune een 3 tal seconden sneller dan Stefaan Stouf en ook Vandoorne Geert was iets sneller.Arnel Calcoen kende problemen qua vermogen door te lang moeten aanschuiven met draaiende moter. Op Schuiverskapelle het woord zegt het zelf was het schuiven van bocht naar bocht op bepaalde plaatsen. Hier was Stouf een 6 tal sec sneller dan Vandoorne met de ex Lietaer MK I.

Ondertussen was de opgave van Goudezeune al gemeld rug klachten.Arnel Calcoen volgde met de Cortina Lotus op een mooie 5 de plaats.Op de KP Ondank was het Vandoorne die zijn Escort in de gracht parkeerde en ettelijke minuten verloor. Hierdoor kwam Stefaan Stouf mooi aan de leiding en moest hij enkel de wedstrijd controleren. Doch hij deed dit voortreffelijk en draaide overal de snelste tijden. Na de 1 ste ronde lag Stefaan op kop,Arnel Calcoen volgde met zijn Engelse copiloot op een mooie 6 de plaats.Na strijd was gestreden doch Geert Vandoorne haalde alles uit de Escort, was soms enkele tellen sneller dan Stefaan Stouf,deze moest enkel alles onder controle houden. Op KP Ondank waar het pilotage werk meer opeiste was het op sommige plaatsen zo glad dat de toeschouwers mooi spektakel op hun bord kregen. Scratch tijd voor Stouf-Blondeel de Escort draaide als een klok, ook teamboss Arnel Calcoen reed hier een knappe 5 de tijd op de tabellen, zijn copiloot genoot werkelijk van het schuifwerk.

Na KP Poelberg verloren we de Cortina Lotus uit 1964 met een afgebroken achterwiel en helaas moest Arnel Calcoen eveneens opgeven. Vanaf toen begon het opgaves te regenen Vandorpe out moter, Calcoen wielbreuk.

Winnaars TAC Historic 2005 Stouf-Blondeel Escort MKI RS 1600 1973

Het verdere wedstrijdverslag werd kort en toen was er ergens nog paniek toen de start moter de geest gaf en de mecaniekers van Kottens Motorsport de Escort moesten in wedstrijd houden. Een nieuwe werd gemonteerd en zo konden Stefaan Stouf en Frank Blondeel rustig naar de finisch rijden onder de toezicht van vele toeschouwers.

Hun volgende wedstrijd wordt de Ypers Historic voor Stouf-Blondeel die het daar zullen moeten opnemen tegen de Europese FIA top wij duimen er alvast voor .Proficiat Stefaan en Frank.

De pechvogels Arnel Calcoen – Martin Prestage Cortian Lotus MKI 1964 TAC 2005

De oorzaak van de wiel breuk van de Cortina Lotus mag gezocht worden dat de wheelspacer gebroken heeft en nu wordt alles in gereedheid gebracht voor de Wallonië 2005.

Voor verder info’s en sfeerbeelden zie www.kottenmotorsport.be

Ook jouw informatie is hier welkom, zolang het maar betrekking heeft op (een aspect van) de Westhoek.

Enkele voorbeelden:

  • Jullie organiseren of bezoeken een rommelmarkt, een tentoonstelling, ...
  • Jullie voeren een protestactie voor meer fietspaden in uw gemeente
  • Jullie bedrijf hield een opendeurdag
  • Jullie vereniging organiseert een groot evenement
  • Je grootmoeder wordt 100 jaar
  • Je huwt
  • Je ouders vieren hun huwelijksjubileum
  • Julle krijgen een kindje of een tweeling
  • ...

Foto's en een korte begeleidende tekst kun je steeds doorsturen naar info@westhoek.be

Technische vereisten:

  • foto's: apart doorsturen in gif- of jpg-formaat (max. 400 pixels breed)
  • tekst : in je mailbericht of een Word-document

Foto's en teksten die niet voldoen aan deze voorwaarden zullen systematisch geweigerd worden.